ARGUMENTE

9 responses

24 05 2011
Ciochia Mihaela

Bună ziua! Mă numesc Ciochia Mihaela, sunt studentă la secţia de Comunicare şi relaţii publice, anul 3. Pentru lucrarea de licenţă am ales tema Presa- impactul asupra opiniei publice şi aş avea nevoie de ceva cărţi pentru a ma inspira. Rugamintea mea este, dacă doriţi sa mă ajutaţi, să îmi trimiteţi o câteva referinţe bibliografice, în special pentru capitolul Informarea şi dezinformarea publică. Vă mulţumesc anticipat!

24 05 2011
ficeac

Este un subiect generos. Pentru a va contura mai clar continutul lucrarii si probabil un caz particular pe care veti dori sa-l analizati (din realitatea imediata, plina de campanii de informare dar mai ales de dezinformare) cred ca ar fi utile cateva lecturi precum „Mass media si societatea” de Paul Dobrescu si Alina Bargaoanu, „Sociologia opiniei publice” de Septimiu Chelcea, „Massmedia – Comunicare; Manipulare prin informatie” de James Lull, dar si, in ceea ce priveste dezinformarea, „Epoca dezinformarii” de Henri-Pierre Cathala, sau cartile lui Vladimir Volkoff „Tratat de dezinformare” ori „Dezinformarea – arma de razboi”. Din referintele lor bibligrafice puteti gasi si alte carti valoroase, disponibile in biblioteci. Alte surse bibliografice de inspiratie pot fi gasite si la http://www.scritube.com/sociologie/psihologie/Manipularea-prin-massmedia4216161311.php. Fireste, ca surse de inspiratie va pot fi utile si cartile mele „Tehnici de manipulare” si „Cenzura comunista si formarea omului nou”. Succes

25 05 2011
Ciochia Mihaela

Va multumesc mult pentru ajutorul acordat! Va sunt recunoscatoare!

7 06 2011
Ciochia Mihaela

Buna seara! Indraznesc sa va mai adresez urmatoarea intrebare: cum as putea concepe un studiu de caz cu subiectul Impactul mediatic al divortului Columbenilor? De asemenea v-as fi recunoscatoare daca m-ati putea indruma asupra unui model de studiu de caz! Va multumesc anticipat!

9 06 2011
ficeac

Studiile de impact sunt ceva mai laborioase, ele vizand efectele unei campanii media: schimbare de mentalitate, vizibilitatea sporita a unui anumit produs etc. Un studiu de impact presupune chestionare, focus grupuri, ceea ce nu poate face decat foarte greu un singur student, chiar si cu ajutoare. Daca ramaneti la cazul Columbenilor puteti face totusi o analiza de genul: prezentarea cazului si a principalelor sale caracteristici petrecute intr-o anumita luna, la alegere, apoi, pentru respectuiva luna, o analiza de continut si, de preferabil, combinata cu o analiza comparativa (vezi pentru respectivele metode de cercetare „Practica cercetarii sociale” de Earl Babbie). Adica: selectati 5 sau 7 ziare cu cele mai mari tiraje, selectati cinci subiecte de mare interes in luna respectiva (cazul Columbenilor) pensiile militarilor, legea invatamantului sau ce s-a mai intamplat atunci si vedeti cate articole au fost scrise in luna aceea referitor la respectivele subiecte (cate pozitive, cate negative, cate neutre) astfel incat sa vedem relevanta subiectului Columbenilor (derizoriu de altfel) fata de subiecte cu adevarat importante (cercetarea se poate face la BCU si va lua cateva zile pentru consultarea colectiilor respectivelor ziare – pentru televiziuni este practic imposibil pentru ca nu ati facut vreo monitorizare a principalelor posturi generale si de stiri – doar daca incepeti acum). Ati putea continua si cu analiza calitativa, prin chestionatrea unor persoane pentru a vedea notorietatea si relevanta subiectului in cauza vizavi de celalte subiecte cu adevarat importante cu accent pe strania disponibilitate a unor parlamentari de a crea o comisie pt acest caz!!! TOTUSI…. avand in vedere ca tema pe care v-ati ales-o este Informarea si dezinformarea prin presa, mai utila, cred, ar fi fost o astfel de analiza referitoare la un subiect controversat precum executia mediatica a lui Traian Remes sau scandalul ascultarilor ilegale in Parlament sau palma lui Basescu sau subiectul gondolei din Parang etc. etc. spre a vedea, tot prin analiza de continut urmata de o microancheta calitativa care este raportul dintre informare si dezinformare si ce a prins la populatie, informarea sau dezinformarea? Succes!

13 01 2012
Bogdan SABAU

Buna ziua,
Serialul „Tehnici de manipulare” realizat in 2000 si dufuzat de TVR, unde se poate gasi in acest moment?
Cu stima,
Bogdan SABAU
Cluj-Napoca
13.01.2012

17 01 2012
ficeac

Probabil in arhiva TVR. Si eu am incercat la un moment dat sa obtin niste copii si foarte greu am reusit. Poate si acesta este motivul pentru care incep serialul „Tehnici de manipulare” la The Money Channel, in fiecare marti de la ora 21 incepand din seara asta.

18 06 2012
Andreea

Buna ziua! Observ ca sunteti in tema cu diferite nelamuri de ale studentilor. Imi puteti oferi mai multe informatii legate de analiza de continut? Tema mea este :sunt turistii loilali unei destinatii? Eu voi analiza comentariile de pe tripadvisor.

18 06 2012
ficeac

O carte foarte utila este „Analiza de continut” de Mircea Agabrian. O sugestie: se poate cuatifica si intensitatea loialităţii: – 2 (ferm, nu voi reveni niciodata aici), -1 (impresie negativa, dar fără a specifica decizia de a nu mai reveni), 0 (impresie neutră), +1 (impresie pozitiva fără specificarea interntiei de a reveni), +2 (impresie f. pozitivă cu specificarea intentiei de a reveni). Succes

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: